PZU, Allianz - dwa bratanki

Nie wiem kto naśladuje kogo, ale notowania PZU w Warszawie i Allianza we Frankfurcie wyglądają od kilku miesięcy, mniej więcej od kwietnia, niemal identycznie


Mechanizm wzrostu w obydwu przypadkach jest ten sam. Firmy ubezpieczeniowe mają bardzo duże portfele obligacji, obligacje niemieckie bardzo ostatnio drożeją, więc rynek oczekuje, że zarobi na tym Allianz. Drożeją też polskie obligacje, rynek więc oczekuje, że zarobi na tym PZU. Obligacje polskie i niemieckie zachowują się dość podobnie, PZU i Allianz też zachowują się dość podobnie. O PZU warto dodać, że jest dziś najwyżej od roku


Ale jak widać linia oporu coraz bliżej. Ciekawe czy korekta na PZU mogłaby wywołac korektę na obligacjach ? Albo może nawet na akcjach Allianza i przez to na obligacjach Niemiec ? :)

5 komentarzy:

Tomasz Krawczyk pisze...

na samym początku myślałem, że chodzi tu o fuzję dwóch agencji ubezpieczeniowych i teraz stanowią jedną grupę. W sumie towarzystwa ubezpieczeniowe https://kioskpolis.pl/towarzystwa-ubezpieczeniowe/ jeżeli skorzystamy z porównywarki to oferują nam bardzo fajne i dobre składki na ubezpieczenie.

Dominika Starańska pisze...

Raczej takich rzeczy nie śledzę gdyż z ubezpieczeń dla mnie jako klienta liczą się przede wszystkim dobre polisy i warunki ubezpieczenia. W takim wypadku gdy chcę mieć fajne ubezpieczenie na życie to poprzez https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie jestem w stanie je uzyskać, co mi się bardzo podoba.

Wojciech Roszkowski pisze...

Akurat w tych kwestiach mam bardzo znikomą znajomość zagadnienia, ale same towarzystwa ubezpieczeniowe nie są mi obce. Zresztą jak patrzę sobie na stronę http://kompleksowaochrona.pl/ to jestem pewny, że ogólnie tematyka ubezpieczeń jest bardzo ciekawa.

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

Anonimowy pisze...

Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.