OFE kontra wpływowe grupy nacisku

Wydawać by się mogło, że w debacie o zmianach w OFE padły już wszystkie możliwe argumenty za i przeciw. Tymczasem w bardzo ciekawym opracowaniu PKO BP na ten temat jest jeden ciekawy wątek, o którym wcześniej nigdzie nie słyszałem i sam tez na to nie wpadłem. Otóż jedną z korzyści wynikających z istnienia OFE było to, że jak rząd wydawał pieniądze pokrywając koszty funkcjonowania tego systemu (to  główny zarzut przeciwników OFE - system zbyt dużo kosztuje), to nie mógł już tych pieniędzy wydać na coś innego, a w domyśle, nie mógł ich zmarnować.



W takim kontekście na istnieniu OFE traciły najbardziej różne "wpływowe grupy nacisku", które mogłyby wytargować od rządu jeszcze więcej pieniędzy, gdyby rząd nie był przyciśnięty do finansowej ściany faktem istnienia OFE. Ciekawy punkt widzenia.

11 komentarzy:

Unknown pisze...

A myslales, ze obowiazkowe OFE mialy na celu "zdjecie" pieniadza z rynku, bo gdyby go dac ludziom do reki i pozwolic wybierac, to pewnie kasa by zostala przejedzona na remonty kuchni, duze TV i nowe samochody.

Frey pisze...

Kiedy kolejny wpis! Czekamy na więcej.

Unknown pisze...

Za kluczowe pod tym wpisem uważam możliwość wciśnięcia reakcji "motyla noga". Nic lepszego w tym momencie nie jestem w stanie wyprodukować.

KR pisze...

To też http://www.krconsulting.pl/Bezpieczenstwo_dzieki_ubostwu.pdf

Unknown pisze...


http://www.youtube.com/watch?v=VD4X2LkSksM

WinryElrick pisze...

Uderzę bez wazeliny - nie mam zaufania do blogerów. Chyba nie rozpętam tutaj bitwy na komentarze swoją odpowiedzią, ale bywam bezpośredni do bólu. Wiecie, miłujemy się jak program do pit 2013 i PO. Jednak twój materiał podoba mi się. Trzymaj poziom.

Unknown pisze...

Powiem szczerze, że w tej chwili jak patrzę na to co się stało z perspektywy czasu to do OFE mam ambiwalentny stosunek. Opisałem to m.in. na mojej stronie - Ranking lokat

قمة الدقة pisze...


شركة مكافحة حشرات بالجبيل
شركة تنظيف سجاد بالقطيف

mohamed pisze...

شركة تنظيف مكيفات
شركة اصلاح مكيفات بالقصيم
شركة تنظيف مكيفات بالقصيم
شركة شراء مكيفات مستعملة بالقصيم

mohamed pisze...

تكميم المعدة
هنساعدك تخس
عيادة تركيب بالون المعدة فى المنصورة

Usługi remontowo budowlane pisze...

montaż paneli podłogowych
układanie parkietu
budowa fundamentów
budowa domu pod klucz
remont pokoju
remont domu
rozbudowa domu
wykonanie gładzi
malowanie sufitów
układanie parkietu
ocieplenie elewacji
instalacje gazowe
klimatyzacja
wentylacja
malowanie ścian
gładź
przybudówka
remont kuchni
układanie płytek ceramicznych
montaż sufitów podwieszanych
docieplenie elewacji
wymiana instalacji elektrycznych
wykańczanie wnętrz pod klucz