Monnari po wynikach


Skoro 3 dni temu anonsowałem, ze wyniki Monnari mogą okazać się ciekawe, to pora już po ich publikacji sprawdzić, czy faktycznie tak jest.

Wyniki finansowe Monnari niestety jeszcze przez długi czas będą zaburzane efektami jednorazowymi związanymi z zawarciem układu z wierzycielami. Dlatego przez wiele miesięcy analizowanie popularnych wskaźników typu P/E czy EV/EBITDA nie będzie miało żadnego sensu. Po wynikach za czwarty kwartał na przykład wskaźnik ROE liczony tak po prostu wynosi 7723,9% J a wskaźnik P/E to 0,86. Marża zysku netto to 69,3%. To oczywiście powoduje, że te tradycyjne wskaźniki kompletnie do niczego w tym przypadku się nie nadają. Na szczęście spółka sama w raporcie kwartalnym podsuwa sugestię, co z tym zrobić.

Monnari w raporcie pisze że „miarodajny poziom oceny działalności biznesowej” to wynik na sprzedaży. W Q4 wyniósł on 6,6 mln PLN. Marża zysku na sprzedaży wyniosła 17,5%. Skoro to kluczowy zdaniem władz spółki wskaźnik, to warto sprawdzić jak wygląda on w innych spółkach z tej branży.
W LPP w Q4 marża zysku na sprzedaży to 19%.
W Redanie w Q4 marża zysku na sprzedaży to 8,4%.
Próchnik i Bytom w Q4 i w całym 2010 mają stratę na sprzedaży. Próchnik  ratuje wyniki pozostałymi przychodami operacyjnymi, Bytom wyników nie ratuje i ma spore straty także na poziomie netto.

Prima Moda w Q4 ma marżę zysku na sprzedaży na poziomie 12,6%. CCC : 19,6% Gino Rossi : 13,7%.

Średnia arytmetyczna wyciągnięta z wyników LPP, Redanu, Prima Mody, CCC i Gino Rossi to 14,7%. Monnari jest więc dość wyraźnie powyżej tej średniej. Lepszą marżę osiągają tylko dwie największe spółki z branży „odzież obuwie” czyli LPP i CCC.

Teraz pójdźmy na całość i zaszalejmy. A gdyby pokusić się wycenę spółki w oparciu o ten najbardziej ponoć miarodajny wskaźnik oceny ? Tutaj rezultaty są wysoce interesujące.

Kapitalizacja LPP to 3,64 mld PLN. Zysk na sprzedaży w Q4 to 119,614 mln PLN. Wskaźnik cena do zysku na sprzedaży liczonego tylko za Q4 to 30,4.
Ten sam wskaźnik w przypadku Gino Rossi to 19,5.
Dla CCC to 36,5, a dla Redanu 24,4. Dla Prima Mody 10,8.
Wychodzi z tego średnia arytmetyczna 24,32.

24,32 razy 6,6 mln PLN – to daje wartość rynkową Monnari na poziomie 160,5 mln PLN. Dzieląc to przez 18,51 mln akcji daje to 8,67 PLN na akcję. To 121% powyżej ceny rynkowej. Dzieląc przez podaną przez spółkę rozwodnioną liczbę 31,010 mln akcji ( czyli uwzględniającą wszelkie zaplanowane przyszłe ewentualne emisje nowych akcji ) daje to 5,18 PLN. To 32% powyżej ceny rynkowej.

Oczywiście trzeba pamiętać, że im bardziej dziwny i wyszukany wskaźnik, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że rynek dostosuje się do jego odczytów. Dotyczy to i analizy fundamentalnej i technicznej. Ja sam więc podchodzę do tego troszeczkę pół żartem. Niemniej jednak wygląda to ciekawie, a wyniki Monnari za Q4 z pewnością są solidne.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Raport niezły ale zachowanie kursu po raporcie tragiczne. Rczej marazm na walorku przez jakis czas